מתכות נפוצות לשימוש בתעשיית התכשיטים

מתכות שימשו בתעשיית התכשיטים במשך מאות שנים,  חומר עמיד וניתן ליצירת עיטורים יפים. מימי קדם ועד ימינו, מתכות מילאו תפקיד מכריע בפיתוח ובאבולוציה של ייצור תכשיטים. במאמר זה, נחקור את המתכות הנפוצות ביותר בתעשיית התכשיטים, תכונותיהן וכיצד הן משמשות לייצור תכשיטים.
זהב
זהב הוא אחת המתכות הפופולריות ביותר בשימוש בייצור תכשיטים בשל עמידותו, יופיו ועמידותו בפני הכתמות. זוהי מתכת רכה וניתנת לגימור שניתן לעצב בקלות לעיצובים מורכבים. זהב זמין גם בגוונים שונים, כגון צהוב, לבן וורד, מה שהופך אותו לבחירה רב-תכליתית לייצור תכשיטים. טוהר הזהב נמדד בקראט, כאשר זהב 24 קראט הוא הצורה הטהורה ביותר. עם זאת, רוב התכשיטים מיוצרים מזהב 14 או 18 קראט, אשר סגסוגת עם מתכות אחרות לתוספת חוזק ועמידות.
כסף
כסף הוא מתכת פופולרית נוספת המשמשת לייצור תכשיטים, הידועה במחיר הסביר והרבגוניות שלה. זוהי מתכת רכה וניתנת לגימור שניתן לעצב בקלות לעיצובים מורכבים. עם זאת, כסף נוטה להכתים, ולכן הוא דורש תחזוקה שוטפת כדי לשמור על הברק שלו. כסף סטרלינג, שהוא 92.5% כסף טהור ו-7.5% מתכות אחרות, הוא סגסוגת הכסף הנפוצה ביותר בייצור תכשיטים.
פְּלָטִינָה
פלטינה היא מתכת צפופה ועמידה בפני הכתמות וקורוזיה. זוהי גם אחת המתכות הנדירות והיקרות ביותר, מה שהופך אותה לבחירה פופולרית עבור תכשיטים יוקרתיים. פלטינה קשה יותר לעבודה ממתכות אחרות, אך היא מבוקשת מאוד בזכות תכונותיה ויופייה הייחודיים.
טִיטָן
טיטניום היא מתכת קלת משקל וחזקה בעלת עמידות גבוהה בפני קורוזיה והכתמה. זה גם היפואלרגני, מה שהופך אותו לבחירה אידיאלית עבור אנשים עם עור רגיש. טיטניום משמש לעתים קרובות בתכשיטי גברים, כמו רצועות חתונה ושעונים, בשל העמידות והמראה הגברי.
פלדת אל - חלד
נירוסטה או בשמה השני פלדת אל- חלד היא מתכת עמידה ובמחיר סביר, עמידה בפני הכתמה וקורוזיה. הוא גם היפואלרגני וקל לתחזוקה, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית עבור תכשיטים יומיומיים. פלדת אל חלד משמשת לעתים קרובות בתכשיטי גברים, כגון צמידים ושרשראות.
פליז
פליז היא מתכת פופולרית בייצור תכשיטים בשל העלות והרבגוניות שלה. זוהי סגסוגת של נחושת ואבץ, וניתן לעצב אותה בקלות לעיצובים מורכבים. עם זאת, פליז נוטה להכתים, ולכן הוא דורש תחזוקה שוטפת כדי לשמור על הברק שלו.
לסיכום, תעשיית התכשיטים מסתמכת במידה רבה על מגוון מתכות ליצירת עיצובים יפים ומורכבים. מזהב ועד טיטניום, לכל מתכת יש את התכונות והיתרונות הייחודיים שלה, מה שהופך אותה לבחירה פופולרית עבור סוגים שונים של תכשיטים. בין אם אתה מעדיף זהב קלאסי או סטיינלס סטיל (נירוסטה, אל חלד) מודרני, יש מתכת בחוץ שתתאים לסגנון ולתקציב שלך